😮 BLACK FRIDAY ZAČÍNÁ! 😮 Opravdové slevy až -2500 Kč na Nejprodávanejší modely! 🤯 Nevíte si rady s dárkem? Rádi poradíme. Prodloužili jsme pro vás dostupnost zákaznické linky od 8-20:00 hodin. 🥰

Obchodní Podmínky

 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti eland, s.r.o., IČO: 53385241, se sídlem M. R. Štefánika 1016/15, 038 53 Turany, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese topkolobezky.cz

Informace, které byste neměli přehlédnout:

  • Způsob platby a možnost doručení si můžete vybrat během objednávkového procesu.
  • Stisknutím tlačítka “OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY” s námi uzavíráte kupní smlouvu k danému zboží  a jste povinni nám zaplatit kupní cenu.
  • Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů.
  • Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Informace o tom, jaké osobní údaje zpracováváme, proč a jak, najdete v Podmínkách ochrany osobních údajů.

 

 KDO JSME?

eland, s.r.o., sídlo: M. R. Štefánika 1016/15, 038 53 Turany (dále jen „adresa sídla“)

IČO: 53385241

DIČ: SK2121354983

společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Žilina, oddíl Sro, vložka 75871/L, za kterou jedná Matej Hlavatý, jednatel

(dále jen „prodávající” nebo „my“),

 

2 JAK SE S NÁMI MŮŽETE SPOJIT? 

Osobně na adrese naší provozovny: eland, s.r.o., Robotnícká 12, 03601 Martin

Telefonicky: +420 910 929 894
 
(v pracovních dnech 8:00 - 16:00) 

E-mailem: info@topkolobezky.cz

3 JAKÉ JSOU DALŠÍ POJMY, KTERÉ SE V NAŠICH VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH OPAKUJÍ?

e-mailová adresa             adresa elektronické pošty zákazníka uvedená v uživatelském účtu, v objednávce či v jiném našem formuláři; 

e-shop                               náš internetový obchod, který provozujeme na webové stránce;

kupní smlouva                 závazek obsahující celou řadu práv a povinností - nás jako prodávajícího a vás jako kupujícího, který společně uzavíráme na základě vaší objednávky našeho zboží na našich webových stránkách;

občanský zákoník           zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;

podnikatel                        fyzická osoba nebo právnická osoba, která vyvíjí soustavnou podnikatelskou činnost - svým jménem, na svůj účet a za účelem dosažení zisku; řídíme se zásadou, že zákazník, který v objednávce uvede své IČO / DIČ či firemní údaje s námi právně jedná jako podnikatel;

spotřebitel                        každá fyzická osoba, která právně jedná bez jakékoliv souvislosti se svou   podnikatelskou činností nebo samostatným výkonem svého povolání; 

VOP                                   tyto všeobecné obchodní podmínky, tj. pravidla, která zavazují nás i vás při uzavírání kupní smlouvy;

webová stránka               internetová adresa topkolobezky.cz

zákazník                                    jste to vy, kupující, ať už jste spotřebitel nebo podnikatel.

4 CO PODLE ZÁKONA MUSÍME SDĚLIT VŠEM ZÁKAZNÍKŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY?

4.1 Oprávnění prodávajícího a kontrolní orgány. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

4.2 Ilustrační charakter fotografií zboží. Všechny fotografie na webové stránce mají pouze ilustrační charakter.

4.3 Zboží, cena, náklady. 

4.3.1 Popis našeho zboží včetně jeho hlavních vlastností naleznete na našich webových stránkách.

4.3.2 Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH, včetně zákonem stanovených poplatků. 

4.3.3 Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru). 

4.4 Možnosti platby. Konkrétní podmínky platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky nebo na našich webových stránkách. Zboží Vám doručíme prostřednictvím dopravce, kterého si zvolíte z námi nabízených možností.

4.5 Závaznost objednávky. Odesláním objednávky stisknutím tlačítka pro dokončení objednávky v našem internetovém obchodě zákazník vytvoří závaznou objednávku, která zavazuje zákazníka k platbě. Zákazník má možnost před odesláním objednávky svou objednávku zkontrolovat a opravit nebo změnit, jak je podrobněji popsáno v části 7 těchto VOP.

4.6 Závaznost VOP. Odesláním objednávky zároveň potvrzujete, že jste se seznámili se zněním těchto VOP. 

4.7 Práva zákazníka z vadného plnění. Práva zákazníka z vadného plnění, případně ze záruky, a podmínky jejich uplatnění jsou popsány v části 14 těchto VOP a následujících.

5 CO MUSÍME SDĚLIT ZÁKAZNÍKŮM SPOTŘEBITELŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY?

5.1 Právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet nejpozději:

5.1.1 u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží; nebo

5.1.2 u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo

5.1.3 u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné opakované dodávky zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží; 

s tím, že spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy i před časovým okamžikem specifikovaným v čl. 5.1.1 až 5.1.3 tak, že nám sdělí svůj záměr od kupní smlouvy odstoupit, a to jakýmkoliv jednoznačným prohlášením, například vyplněním a odesláním formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy či sdělením na náš e-mail: info@topkolobezky.cz nebo jiným způsobem. 

5.2 Kdy NENÍ MOŽNÉ od kupní smlouvy ODSTOUPIT. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od následujících smluv: 

5.2.1 o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;

5.2.2 o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;

5.2.3 o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po  dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;

5.2.4 o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil;

5.2.5 o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období;

5.2.6 o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy;

5.2.7 o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby;

5.2.8 o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy a my jsme Vám před uzavřením kupní smlouvy sdělili, že v takovém případě nemáte právo od kupní smlouvy odstoupit,

5.2.9 a v dalších případech, které jsou uvedené v § 1837 občanského zákoníku.

5.3 Povinnost spotřebitele při odstoupení od kupní smlouvy. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen nám zaslat zpět zboží nabyté na základě kupní smlouvy, od které odstoupil, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel je povinen zboží zaslat zpět nebo vrátit kompletní, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve které je převzal. Zároveň je také povinen postupovat podle čl. 13.5 těchto VOP a vrátit nám dárek, pokud jej se zbožím obdržel.

5.4 Snížení hodnoty zboží. Zákazník v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vráceného zboží nebo zpět zaslaného zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě, že nám bude vráceno poškozené či nekompletní zboží, započteme náš nárok na náhradu škody vůči kupní ceně, kterou požadujete vrátit. Budeme vždy hodnotit konkrétní případ, abychom zjistili míru poškození, znehodnocení zboží a určili jemu odpovídající sníženou hodnotu. O těchto krocích vás budeme informovat na e-mailovou adresu nebo telefonicky.

5.5 Odstoupení od kupní smlouvy. Nejjednodušší způsob pro odstoupení od kupní smlouvy a následného vrácení zboží je prostřednictvím našeho Formuláře pro odstoupení od smlouvy Ale máte samozřejmě možnost odstoupit od kupní smlouvy i jiným jednoznačným prohlášením. Jakmile odstoupíte od kupní smlouvy, zašleme Vám potvrzení přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy, případně se Vás zeptáme na údaje potřebné k vyřízení tohoto požadavku. Náklady na vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy hradí zákazník na své náklady. To platí i v případě, že zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou (především pro jeho velké rozměry atp.). V takovém případě ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží ve výši od 200,- Kč (přesná částka bude vypočítána dopravcem na základě váhy daného zboží a bude oznámena zákazníkovi předem).

5.6 Vrácení kupní ceny. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni spotřebiteli vrátit veškeré peníze, a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, nebo na vámi zvolený účet, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Vezměte na vědomí, že jsme oprávněni Vám peníze vrátit až ve chvíli, kdy od Vás obdržíme zpět vrácené zboží nebo spolehlivě prokážete, že nám vrácené zboží bylo odesláno.

5.7 Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu info@topkolobezky.cz.

5.8 Mimosoudní řešení sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr   je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem z kupní smlouvy.

5.9 Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

5.10 Poprodejní servis. Podmínky, za kterých je zákazníkovi poskytován poprodejní servis, jsou podrobněji popsány v těchto VOP.

5.11 Recenze. Recenze je možné vkládat prostřednictvím Heureka nebo Zboží. Recenze může vkládat zákazník, u kterého jsme ověřili, že u nás zboží opravdu nakoupil. Odkaz pro vložení recenze obdrží zákazník elektronicky, pokud s jeho zasláním nevyslovil nesouhlas.

5.12 Nepravdivé nebo neúplné recenze. Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze zákazníků, které jsou nepravdivé, obsahují nevhodné výrazy nebo nesouvisejí se zakoupeným zbožím. 

5.13 Újma způsobená nesprávnou či neúplnou informací. Zříkáme se jakékoliv odpovědnosti za újmu způsobenou nesprávnou či neúplnou informací nebo radou, a to zejména v případech, kdy dosažení určitého výsledku závisí na činnosti adresáta či jiných osob, případně na neovlivnitelných skutečnostech nebo na náhodě. 

6 REGISTRACE, UŽIVATELSKÝ ÚČET A VĚRNOSTNÍ PROGRAM  

6.1 Registrace. Pokud budeme tuto možnost na našem e-shopu nabízet, na základě registrace zákazníka pomocí emailu a zvoleného bezpečného hesla, uskutečněné na webové stránce obchodu, může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Uživatel potvrdí, že se seznámil a souhlasí s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a Podmínkami ochrany osobních údajů.

6.2 Povinnost uvádět pravdivé a správné údaje. Při registraci na webové stránce obchodu a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží  jsou prodávajícím považovány za správné.

6.3 Uživatelský účet. Pomocí emailu a zvoleného bezpečného hesla můžete vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), kde můžete mimo jiné provádět i objednávky zboží. 

6.4 Zablokování uživatelského účtu. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Uživatelský účet můžeme zablokovat po 3 neúspěšných pokusech o přihlášení. Činíme tak z bezpečnostního hlediska, aby nedošlo zejména ke zneužití vašeho uživatelského účtu. Pokud bude váš uživatelský účet zablokován, prosím kontaktujte nás na na e-mailu info@topkolobezky.cz.

6.5 Možnost zrušit uživatelský účet při jeho neužívání. Můžeme zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy ve znění těchto VOP.

6.6 Nutná údržba. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu.

6.7 Věrnostní program. Naši registrovaní zákazníci, kteří jsou současně odběrateli našeho newsletteru, mohou čerpat výhody našeho věrnostního programu a tím např. využívat naše obratové slevy. Pokud splníte tyto podmínky našeho věrnostního programu, pak jsou zpravidla výše slev závislá na objemu předchozího nákupu u prodávajícího. Podmínky našeho věrnostního programu naleznete na našich webových stránkách.

7 JAK NA OBJEDNÁVKU A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 

7.1 Vytvoření objednávky. Vkládáním zboží do košíku, zvolením způsobu dopravy a platby za vybrané zboží a vyplněním kontaktních a fakturačních údajů vytváří zákazník na e-shopu svoji objednávku.

7.2 Vlastnosti zboží. Zákazník je povinen se před dokončením objednávky seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným způsobem užívání zboží. Provedením objednávky zákazník potvrzuje, že se s těmito informacemi seznámil a že těmto rozumí. 

7.3 Kontrola objednávky. Před dokončením objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. 

7.4 Proces odeslání objednávky. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko pro dokončení objednávky a proces objednávky je tím ukončen. Odesláním objednávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto všeobecné obchodní podmínky a četl naše Podmínky ochrany osobních údajů.

7.5 Pravdivost údajů vyplněných v objednávce. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Pokud bude při zpracování objednávky zjištěno, že byly použity zjevně nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Zákazník může být odpovědný za škodu, kterou uvedením záměrně nepravdivých nebo nesprávných údajů způsobí.

7.6 Dodatečné potvrzení objednávky zákazníkem. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například e-mailem nebo telefonicky) a dále je oprávněn požádat zákazníka o upřesnění správnosti výběru množství zboží.

7.7 Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy? K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka pro dokončení objednávky.

7.8 Potvrzení objednávky prodávajícím. Zákazník, který dokončí objednávku, od nás obdrží automatické potvrzení o doručení objednávky na e-mailovou adresu. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP společně se zbožím. Zákazník spotřebitel rovněž obdrží zboží formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.

7.9 Povinnosti prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy se zavazujeme předat Vám zakoupené zboží a umožnit Vám nabytí vlastnického práva ke zboží.

7.10 Povinnosti kupujícího. Vy se uzavřením kupní smlouvy zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu zboží.

7.11 Informace o způsobu použití a údržby zboží. Zákazník rovněž společně se zbožím obdrží informace o způsobu použití a údržby zakoupeného zboží a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Tyto informace budou poskytnuty na trvalém nosiči dat v českém  jazyce. 

7.12 Komunikační prostředky na dálku. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

7.13 Telefonická objednávka. Zboží si můžete objednat také telefonicky. Pokud takto dokončíte objednávku, obdržíte od nás potvrzení o vytvoření objednávky včetně celkové ceny za zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží zvolené zákazníkem na Váš e-mail, který jste uvedli v telefonickém hovoru, spolu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, reklamačním řádem, zásadami zpracování osobních údajů a formulářem pro odstoupení od kupní smlouvy. K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem doručením potvrzení o přijetí objednávky na Váš e-mail uvedený v objednávce.

8 CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOBY PLATBY

8.1 Cena. Všechny ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) včetně DPH. Cena zboží je platná po dobu, po kterou je zobrazena na webové stránce e-shopu, to ale neznamená, že nemůžeme s některými našimi zákazníky uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. 

8.2 Způsob platby. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy nám můžete uhradit způsoby uvedenými v druhém kroku objednávky a to zejména:

A. bezhotovostním převodem na náš účet;

B. online platební kartou nebo platbou online;

C. prostřednictvím platební brány GoPay;

D. v hotovosti při platbě na dobírku;

Způsob platby a dodání zboží si zákazník zvolí v průběhu objednávky. 

8.3 Záloha na cenu zboží. Můžeme po zákazníkovi požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu.

8.4 Náklady na dopravné. Na webových stránkách našeho e-shopu naleznete také informace o nákladech spojených s dodáním zboží. Výše nákladů spojených s dodáním zboží bude záležet zejména na zvoleném dopravci nebo způsoby přepravy. Cenu dopravy také může ovlivnit váha objednaného zboží. Cena za dopravu bude automaticky vypočítána po vložení zboží do košíku. Proto pro zjištění ceny dopravy stačí vložit zboží do košíku. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

8.5 Cena za balné a další náklady spojené s objednávkou. Společně s kupní cenou je nám zákazník povinen zaplatit také případné náklady spojené s balením a případný příplatek za zvolený způsob platby. Před závazným dokončením objednávky bude zákazník informován a konečné ceně obsahující i náklady balného, případné další náklady a také náklady dopravného.

8.6 Slevy z ceny zboží. Případné slevy z ceny zboží námi poskytnuté zákazníkům nelze vzájemně kombinovat.

8.7 Nereálná cena zboží. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy: nula korun českých) nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z objednávky (tj. odstoupit od kupní smlouvy nebo zčásti odstoupit od kupní smlouvy týkající se zboží s vysoce netržní cenou). Zákazník bude o této skutečnosti informován na e-mailovou adresu.

8.8 Forma faktury. Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na e-mailovou adresu.

9 VŠE CO BYSTE MĚLI VĚDĚT O DODÁNÍ ZBOŽÍ

9.1 Okamžik dodání zboží. Pokud je u zboží uvedeno, že je skladem, pak zpravidla expedujeme zboží s dodací lhůtou 5 pracovních dnů od přijetí objednávky nebo jiné doby, pokud je u zboží uvedena. Přičemž se zavazujeme zboží dodat maximálně do 30 dnů od okamžiku uzavření kupní smlouvy. Tato dodací doba se netýká zboží, které je skladem u dodavatelů. Tato dodací lhůta se nevztahuje na zboží, které bude na žádost zákazníka upraveno (v těchto případech bude dodací lhůta vždy individuálně sjednána). Nevztahuje se ani na zboží, které je skladem u dodavatele (obvykle dodáváme do 14 dnů) nebo pouze ve výrobě (ve výjimečných případech se může stát, že dodací lhůta bude v řádu měsíců - v takovém případě s vámi vždy budeme jednat individuálně a nabídneme vám případnou výměnu za obdobné zboží, zrušení objednávky a vrácení peněz). Někdy se nám může stát, že zboží označené “skladem” se vyprodá v krátkém časovém okamžiku. Pokud by nastala situace, že bude zboží vyčerpáno a nebudeme schopni dodat Vámi objednané zboží ve stanovené době, pak vás budeme kontaktovat, abychom se dohodli na dalším postupu. V případě, že je u zboží uvedeno, že je „Na objednávku”, dobu doručení s Vámi sjednáme individuálně, neboť jeho dodání závisí na možnostech našeho subdodavatele. Přes uvedenou dobu dodání se snažíme připravit a doručit objednávku k zákazníkovi vždy co nejdříve. 

9.2 Převzetí zboží. Při přepravě zboží zákazníkovi je námi zboží předáno v okamžiku, kdy dopravce předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. V případě osobního vyzvednutí si zboží zákazníkem se považuje zboží za dodané okamžikem převzetí zákazníkem či jinou osobou zákazníkem určenou.

9.3 Náklady na zvláštní způsob přepravy. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

9.4 Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Pokud si kupující již jednou nepřevezme zboží doručované na dobírku, pak je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s opakovaným doručováním. Současně je prodávající oprávněn při další objednávce kupujícího žádat po kupujícím platbu předem z důvodu ochrany svých zájmů a předcházení vzniku škody.

9.5 Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží. Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 14 dnů od marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované dopravcem na dodání zboží zpět prodávajícímu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

9.6 Nepřevzetí zboží ve vztahu k podnikateli. Nepřevezme-li zákazník podnikatel zboží při jeho dodání přepravcem, zboží je následně vráceno nám jako prodávajícímu, jsme oprávněni požadovat po zákazníkovi podnikateli náklady účtované přepravcem na dodání zboží zpět na naši adresu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikatele ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

9.7 Možnost započtení nároků. Nárok na úhradu nákladů za uskladnění zboží a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podle této části VOP jsme oprávněni v souladu s § 2913 občanského zákoníku jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.

9.8 Povinnost zákazníka při převzetí zboží. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda zákazník obdržel správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoliv důvodu.

10 ZPĚTNÝ ODBĚR ELEKTROZAŘÍZENÍ

10.1 Zpětný odběr. V souladu se zákonem č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností, zajišťujeme bezplatné převzetí Vámi zakoupeného zboží, které je svou povahou elektrozařízením. Pro zpětný odběr elektrozařízení nás prosím kontaktujte telefonicky nebo e-mailem info@topkolobezky.cz a my s Vámi vyřídíme způsob zajištění bezplatného zpětného odběru odpadního elektrozařízení, a to v počtu kusů odpovídajícím již zakoupeným elektrozařízením podobného typu. Zákazník rovněž může elektroodpad odevzdat v pracovní dny v čase od 8:00 do 16:00 hod na adrese naší provozovny.

10.2 Zpětný odběr elektrozařízení na adrese naší provozovny. Při nákupu zboží v naší prodejně může zákazník spotřebitel odevzdat použité elektrozařízení, elektroodpad, baterie nebo akumulátory z domácnosti. Upozorňujeme, že podmínkou zpětného odběru je zachování stejného počtu kusů zakoupeného a odevzdaného elektrozařízení, které musí být podobného typu a použití (jinými slovy kus za kus).

10.3 Zpětný odběr u Vás v domácnosti. Pokud si u nás objednané zboží necháváte zaslat domů, máme rovněž povinnost zajistit, aby zákazník spotřebitel mohl dopravci odevzdat použité elektrozařízení, elektroodpad, baterie či akumulátory z domácnosti. I zde je podmínkou pro takovýto zpětný odběr zachování stejného počtu kusů kupovaného a vráceného elektrozařízení, které musí být podobného typu a použití (jinými slovy kus za kus). Abychom mohli tento zpětný odběr realizovat, prosím informujte nás v objednávce - do poznámky k objednávce / v sekci zpětný odběr elektrozařízení, jaké elektrozařízení a v jakém počtu, eventuálně rozměru byste chtěli vrátit. 

10.4 Kde je ještě možné odevzdat staré elektrozařízení? Elektrozařízení, elektroodpad, baterie nebo akumulátory můžete odevzdat také ve sběrných dvorech, určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.

10.5 Proč je potřeba nakládat s elektrozařízeními speciálním způsobem? Elektrozařízení nesmí být vyhozena se směsným odpadem. Takovým jednáním byste se mohli dopustit porušení zákona o odpadech a/nebo souvisejících předpisů. Škodlivé látky z těchto elektrozařízení a odpadů mohou navíc poškodit životní prostředí či lidské zdraví. Zpětný odběr a recyklace navíc vede k tomu, že elektrozařízení a odpady mohou být dále využity k výrobě nových zařízení.

10.6 Poukaz. Podle nařízení vlády 197/2014 o činnostech nakládání s odpady souvisejícími s elektrickými a elektronickými zařízeními (VIII.1.). Pokud spotřebitel/vlastník odpadu nabídne použité elektrozařízení, které se stalo odpadem, distributorovi pro vrácení nebo sběr v místě distribuce, distributor poskytne spotřebiteli/vlastníkovi odpadu nové elektrozařízení, v případě nákupu elektronického zařízení je vystaven nákupní poukaz v hodnotě uvedené v bodě 2 přílohy č. 2. 1 nařízení vlády za těchto podmínek:

a) sleva, kterou lze poskytnout na základě částky v nákupním poukazu, nesmí přesáhnout 10 % spotřebitelské kupní ceny nového elektrozařízení;

b) jeden nákupní poukaz lze použít pouze k nákupu jednoho kusu nového elektrozařízení;

c) nákupní poukaz lze uplatnit pouze na nákup nového elektrozařízení v den a místo dodání použitého nebo vyřazeného elektrozařízení;

  d) částku nákupního poukazu nelze převést. 

11 ZPĚTNÝ ODBĚR PNEUMATIK

11.1 Zpětný odběr. V souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, zajišťujeme bezplatný zpětný odběr odpadních pneumatik bez ohledu na výrobní značku, způsob a datum uvedení pneumatik na trh. Konečný uživatel pneumatiky je povinen pneumatiku poté, co se stala odpadní pneumatikou, předat distributorovi pneumatik, na sběrný dvůr nebo na jiné místo, pokud tak stanoví obec, s výjimkou odpadních pneumatik umístěných na kolech starého vozidla předaných osobě oprávněné ke sběru starých vozidel nebo zpracovateli starých vozidel.

12 VÝHRADA VLASTNICTVÍ

12.1 Úplné zaplacení kupní ceny. Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny podle příslušné kupní smlouvy. To znamená, že pokud neuhradíte kupní cenu, nestanete se vlastníkem daného zboží.

12.2 Výhrada vůči zákazníkům podnikatelům. Pro zákazníky podnikatele si vyhrazujeme vlastnictví ke zboží, dokud nejsou uhrazeny veškeré pohledávky, které vůči nim máme. Zákazník je povinen nakládat se zbožím s výhradou vlastnictví s řádnou péčí a pojistit je na své náklady dostatečně, pro případ poškození na hodnotu nového zboží.

13 ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

13.1 Právo spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy. Právo zákazníka spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí podle ustanovení uvedených v části 5 těchto VOP.

13.2 Právo podnikatele na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazníci podnikatelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy, které jim umožňují příslušné právní předpisy. Zákazník podnikatel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, toto právo přísluší pouze spotřebiteli. Pokud nám zákazník podnikatel vrátí zboží a nejedná-li se o vytknutí vad podle občanského zákoníku, upozorňujeme ho, že mu můžeme vyúčtovat náklady za skladování tohoto zboží podle bodu 9.6 a 9.7 těchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikatele ke zpětnému odběru tohoto zboží.

13.3 Nezaplacená kupní cena. Pokud zákazník neuhradil řádně a včas kupní cenu, můžeme od kupní smlouvy odstoupit.

13.4 Postup při vyprodání zásob. Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob zboží, nebo z důvodu nedostupnosti objednaného zboží. Dále můžeme od kupní smlouvy odstoupit zejména v případě, kdy zákazník odmítl převzít zboží.

13.5 Dárek. Pokud zákazník spolu se zbožím obdrží dárek a následně od kupní smlouvy s námi odstoupí, je povinen nám vrátit i tento dárek. Darovací smlouva mezi námi a zákazníkem je tedy uzavřena s tzv. rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti.

14 CO KDYŽ BUDE MÍT ZBOŽÍ VADY

14.1 Odkaz na občanský zákoník. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

14.2 Reklamační řád. Další práva a povinnosti stran související s naší odpovědností za vady zboží je upraveno v našem reklamačním řádu.

15 PODMÍNKY POPRODEJNÍHO SERVISU, DALŠÍ SLUŽBY

15.1 Poskytování poprodejního servisu. Prodávající poskytuje svým zákazníkům poprodejní servis, k nabídce konkrétního poprodejního servisu přistupuje prodávající individuálně. Můžeme také zákazníka odkázat na našeho smluvního partnera, který je oprávněnou osobou k provádění odborného posouzení záručního stavu zboží a pozáručních oprav námi prodávaného zboží.

15.2 Jak nás můžete kontaktovat. Můžete nás kontaktovat na telefonním čísle nebo na našem e-mailu, jakou službu nebo opravu požadujete. Budeme rádi, když nám rovnou zašlete fotografii předmětu, abychom mohli posoudit, jaké práce bude třeba zajistit. V případě potřeby vás budeme kontaktovat a zjistíme další podrobnosti o stavu zboží. Nakonec vám na váš e-mail zašleme cenovou nabídku našich služeb.

15.3 Jaký postup můžete očekávat? Vždy bude posouzen individuální případ a bude stanovena cena logistiky (doprava zboží k zákazníkovi a od zákazníka nebo přepravné, pokud bude zboží servisováno na místě určeném zákazníkem) a cena samotného servisu a případně náhradních dílů. Budete moci posoudit, zda se vám servis zboží vyplatí, nebo zda byste raději zakoupili zboží nové.

15.4 Další informace a služby. Další informace o poprodejním servisu najdete také na našem e-shopu v sekci věnované službám. V této sekci se také dozvíte podrobnější informace o dalších službách, které našim zákazníkům nabízíme. Jedná se především o autorizovanou montáž a demontáž zboží a jeho likvidaci apod. Jednotlivé služby jsou zde podrobněji popsány včetně ceníku jejich poskytování.

16 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

16.1 Podmínky ochrany osobních údajů. Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v našich Podmínkách ochrany osobních údajů.

16.2 Obchodní sdělení. Na e-mailovou adresu zákazníka zasíláme obchodní sdělení s nabídkou souvisejících služeb (obchodní sdělení zákazníkům). E-mailová adresa je osobním údajem a je zpracovávána v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) za účelem zasílání obchodních sdělení na základě našeho oprávněného zájmu propagovat naše obdobné produkty a služby. Zákazník se může ze zasílání obchodních sdělení kdykoliv odhlásit.

16.3 Cookies. Používáme tzv. soubory cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na základě souhlasu, nebo k ochraně našich oprávněných zájmů). Preference si může zákazník nastavit přímo na našich webových stránkách, kde nalezne poučení o souborech cookies.

17 VYŠŠÍ MOC

17.1 Co je vyšší moc. Za vyšší moc se pro účely těchto VOP považuje každá událost nezávislá na vůli prodávajícího, která brání ve splnění jeho povinností a kterou nebylo možné předvídat nebo její následky odvrátit či překonat. Za vyšší moc se považuje zejména přírodní katastrofa, požár, výbuch, záplavy, zemětřesení, teroristický útok, válka, stávka nebo jiné události (včetně situací způsobených v důsledku šíření nemoci COVID-19), které jsou mimo kontrolu smluvních stran.

17.2 Vyloučení odpovědnosti prodávajícího. Po dobu trvání vyšší moci prodávajícího neodpovídá za neplnění svých povinností z kupní smlouvy, potažmo těchto VOP.

18 CO BYSTE MĚLI VĚDĚT NA ZÁVĚR

18.1 Jakým právem se náš právní vztah řídí? Právní vztah mezi námi se bude řídit právním řádem Slovenské republiky, zejména občanským zákoníkem. To platí i v případě existence tzv. mezinárodního prvku. Jsme si však vědomi, že zákazník spotřebitel nemůže být touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země, kde má obvyklé bydliště.

18.2 Závazek respektovat práva spotřebitelů. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto VOP se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele mají přednost tato ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.

18.3 Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane místo neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

18.4 Mezinárodní prvek. V případě existence mezinárodního prvku se vzájemně zavazujeme, že právní vztah mezi námi se bude řídit právem Slovenské republiky, zejména občanským zákoníkem. Touto volbou práva v souladu s článkem 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy ("Řím I") však spotřebitel není zbaven ochrany poskytované ustanoveními práva země svého obvyklého pobytu podle čl. 6 odst. 2 nařízení Řím I.

18.5 Vyloučení Vídeňské úmluvy. Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, nebo také Vídeňská úmluva), a to v souladu s čl. 6 této úmluvy.

18.6 Spory a příslušnost. Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně a věcně příslušné soudy Slovenské republiky podle našeho sídla. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů. Smluvním jazykem je slovenský jazyk.

18.7 Archivování kupní smlouvy. Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám.

18.8 Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Nedílnou součástí těchto VOP je Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

18.9 Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

18.10 Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření uživatelského účtu nebo objednávky zákazníkem. 

18.11 Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 15.10.2024 a ruší platnost předchozích obchodních podmínek.