😮 BLACK FRIDAY ZAČÍNÁ! 😮 Opravdové slevy až -2500 Kč na Nejprodávanejší modely! 🤯 Nevíte si rady s dárkem? Rádi poradíme. Prodloužili jsme pro vás dostupnost zákaznické linky od 8-20:00 hodin. 🥰

Reklamační Řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE

obchodní společnosti eland, s.r.o., IČO: 53385241, se sídlem M. R. Štefánika 1016/15, 038 53 Turanyspolečnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Žilina, oddíl Sro, vložka 75871/L, za kterou jedná Matej Hlavatý, jednatel,

pro internetový obchod dostupný na topkolobezky.cz

Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”).

 

Kontakt pro dotazy:

Telefonicky: +420 910 929 894

E-mailem: info@topkolobezky.cz

 

Kam doručit zboží při reklamaci?

Najrýchlejší spôsob vybavenia reklamácie bude, pokiaľ nás kontaktujete na e-mail info@topkolobezky.cz

Zboží k nám můžete doručit na adresu našeho skladu: eland, s.r.o., Robotnícká 12, 03601 Martin.

1 JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ 

1.1 Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží je při převzetí bez vad, má sjednané vlastnosti, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá svou kvalitou naší dohodě, vzorku nebo předloze. 

1.2 Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.

2 V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA 

2.1 Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady: 

2.1.1 které mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny; 

2.1.2 vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží, 

2.1.3 vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,

2.1.4 vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,

2.1.5 používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,

2.1.6 vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).

3 NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?

3.1 Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste si objednali. Zboží zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).

3.2 Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo při vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.

4 BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?

4.1 Před převzetím zboží od přepravce. Prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová. 

4.2 Je zboží poškozeno v balíčku? Poškozené zboží vyfoťte nebo natočte na video a odešlete nám e-mailem: info@topkolobezky.cz, urychlíme tak významně proces reklamace, nebo se s námi spojte telefonicky, do 5 dnů s Vámi reklamaci vyřídíme.

5 POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK POSTUPOVAT? 

5.1 Obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali? Zboží vyfoťte nebo natočte na video a odešlete nám e-mailem: info@topkolobezky.cz, urychlíme tak významně proces reklamace, nebo se s námi spojte telefonicky, do 5 dnů s Vámi reklamaci vyřídíme. Za vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější.

6 ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ

6.1 Zjistím vadu zboží v době 14 dnů od jeho převzetí? Poškozené zboží vyfoťte nebo natočte na video a odešlete nám e-mailem: info@topkolobezky.cz, urychlíme tak významně proces reklamace, nebo se s námi spojte telefonicky.

6.2 Reklamace není totéž, co právo na odstoupení. Ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo zboží vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět nepoškozené, případně v zapečetěném či hygienickém obalu. Jinak odpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na odstoupení nevznikne. Pokud jste zboží již rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme jako nejvhodnější postup zboží reklamovat. 

7 ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEHO PŘEVZETÍ

7.1 Kdy reklamovat vadné zboží. Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, ovšem nikoliv zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).

7.2 Záruční doba 24 měsíců se nevztahuje na kapacitu a životnost baterie zboží. Snižující se kapacita a životnost není závadou, ale přirozenou vlastností baterie. Životnost a kapacita baterie souvisí s počtem nabíjecích cyklů a případně se způsobem nabíjení, vybíjení nebo skladování baterie. Reklamaci nelze uplatnit pouze na základě toho, že baterie, která je součástí zboží, má zkrácenou životnost nebo životnost odpovídající době běžného používání zboží. 

7.3 Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí této lhůty vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců, nemůžeme Vaši reklamaci uznat v případě zboží, které bylo upraveno na Vaše přání a u vady, která vznikla v důsledku vnější události. 

7.4 Smluvní záruka. Pokud byla u daného zboží garantována dobrovolná smluvní záruka delší než doba pro uplatnění práva z vad dle bodu 7.2 reklamačního řádu od převzetí zboží, budete moci vytknout vady zboží po tuto dobu. Doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.

7.5 Jak mohu zboží reklamovat? Za účelem vytknutí vad zboží můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a vložíte do balíčku spolu s reklamovaným zbožím (reklamační formulář v obálce nalepte na dobř viditelné místo na krabici se zbožím), případně nám ho odešlete e-mailem: info@topkolobezky.cz. Reklamovat zboží můžete zasláním na adresu naší provozovny (našeho skladu), případně na adresu sídla, pokud Vám to bude více vyhovovat.

7.6 My Vám potvrdíme přijetí reklamace na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme reklamované zboží a údaje o uplatnění reklamace zboží. 

7.7 Kdo nese náklady na dopravu reklamovaného zboží? Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady. 

7.8 Kladná reklamace. Bude-li však Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.

7.9 Jak by mělo vypadat reklamované zboží? Zboží prosím vraťte čisté, vysušené, zbavené nečistot (reklamované zboží musí splňovat zásady obecné hygieny), kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady. 

7.10 Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu. 

8 JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA

8.1 Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. My se snažíme vyřídit reklamaci co nejdřív, je to naše priorita. 

8.2 Posouzení vady. Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např. bude z naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce). 

8.3 Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Jsme povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.

8.4 Pokud není zboží shledáno za vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni. Domluvíme se na dalším postupu. 

9 JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE. 

9.1 Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:

9.1.1 opravu věci;

9.1.2 dodání nové věci; nebo 

9.1.3 dodání chybějící části.

Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží. 

9.2 Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. 

9.3 Kdy bude možné žádat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy? V některých situacích bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny odstoupit od kupní smlouvy. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny: 

9.3.1 věc neopravíme nebo nevyměníme;

9.3.2 věc neopravíme nebo nevyměníme v souladu se zákonem;

9.3.3 odmítneme odstranit vadu;

9.3.4 vada zboží se projeví opakovaně i přes opravu či výměnu věci; 

9.3.5 vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo

9.3.6 prohlásíme nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom kupujícímu způsobili vážné potíže.

9.4 Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

9.5 Dodání nového zboží za reklamované. V případě, že vyřídíme reklamaci dodáním nového zboží, vezměte na vědomí, že u tohoto zboží neběží nová lhůta pro vytčení vad v délce 24 měsíců od jeho převzetí, ale lhůta zkrácená o období, kdy jste užívali původní zboží do doby uplatnění jeho reklamace. 

9.6 Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak). 

10 UKONČENÍ REKLAMACE

10.1 Pokud jste reklamovali zboží osobně u nás. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Případně Vám odůvodníme zamítnutí reklamace. 

10.2 Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.

10.3 Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu. 

10.4 Reklamovaného zboží si u nás můžete i osobně vyzvednout, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl o vyřízení reklamace vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží   ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 30 Kč.

10.5 Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

10.6 Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné nové / opravené / chybějící zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno zákazníkem, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním vyřízené reklamace, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

10.7 Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.

11 ZÁVĚREČNÁ ČÁST

11.1 Práva která pro zákazníka vyplývají  ze zákona, nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.

11.2 Reklamační řád (určený pouze spotřebitelům) je platný od 15.10. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.